Bachelor-kandidater i planlegging og administrasjon ved Høgskulen i Volda
Bachelor-kandidater i planlegging og administrasjon ved Høgskulen i Volda
Forfatter(e):
Asbjørn KårsteinUtgiver:
Møreforsking Volda ASOppdragsgiver:
Høgskulen i VOlda, Institutt for planlegging og administrasjonRapportnr:
75/2016Isbn/Issn:
978-82-7692-351-3Publikasjonstype:
RapportSidetall:
76Nøkkelord:
Kvalitet, Utdanning, UtdanningstilbudHoved-datakilden for resultatene som presenteres i denne rapporten, er en elektronisk
spørreundersøkelse rettet mot bachelorkandidater i Planlegging og administrasjon som er
uteksaminert ved Høgskulen i Volda i perioden 2013-2015, samt er studenter i 2016.
Til sammen ble undersøkelsen sendt ut til 222 kandidater. Totalt kom det inn 107 svar, noe som
tilsvarer 48 % av mottakerne av surveyen. Etter gjennomføringen av elektronisk surveyundersøkelsen, ble det foretatt telefonintervjuer med tre ferdig utdannede kandidater fra
Bachelorutdanningen i Planlegging og administrasjon, samt tre nøkkelpersoner fra arbeids-
/praksissteder.
Når det gjelder opplevelse av pensum og sammensetning av fag og temaer på utdanningen, er
det 70,2 % som i stor eller i svært stor grad oppfatter at pensum er nyttig og relevant, mens 62 %
i stor eller i svært stor grad opplever at det er en god og hensiktsmessig sammensetning av fag
og temaer.